Mystiken bakom Lyriken


Westlife "The Where We Are Tour" at Croke Park Stadium/ Dublin. Sommaren 2010
(Foto:Fredrica Modin)

Ett av många syften med denna blogg är att göra något vettigt av min Westlife kunskap. Därför har jag gett mig själv utmaningen att matcha varje inlägg till några rader ur en Westlife låt. Hittills har det gått fantastiskt bra, kolla in texten till: Telefonförsäljare skärpning!

Den är klockren...

 

När vi ändå är inne på ämnet kan jag förklara för alla er som inte redan har förstått det, jag är ett hängivet Westlife fan.

 

Jag lyssnar i princip bara på Westlife.

 

Det har aldrig tidigare varit så enkelt att hitta ny musik.

Men jag trotsar nedladdning, fildelning, tjänster som Spotify och Itunes och allt vad det nu heter, och nöjer mig istället med att köpa en ny Westlife skiva varje år.

 

Men undantag från diverse radiokanalers spellistor så har jag i princip bara lyssnat på Westlife musik de senaste tolv åren.

 

Kalla mig bakåtsträvare om du vill, men jag har inga planer på att byta konsumtionsvanor.

Jag är unik!


Lyric of the day:

I'm glad we're on this one way street,
Just you and I
Just you and I

I'm never gonna say goodbye
'Cause I never wanna see you cry
I swore to you my love would remain
And I swear it all over again, and I
I'm never gonna treat you bad
'Cause I never wanna see you sad
I swore to share your joy and your pain
And I swear it all over again

All over again

Westlife: Swear It Again


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0