Bergochdalbane- kärlek!

Jag bara älskar det, känslan av att svischa fram i en bergochdalbana är en av de bästa jag vet, så här kommer en kort summering av mina favoriter. Självklart har jag åkt dem alla!


Blue Fire Megacoaster. Finns på Europa Park i tyskland
Blue Fire
Blue Fire Megacoaster. Lång, katapultstart, flera loopar, den har allt. Finns på Europa Park i Tyskland

En av europas längsta stål bergochdalbanor. Finns på Europa Park i Tyskland och är min absoluta favorit.
Silver star
En av europas längsta stål bergochdalbanor. Finns på Europa Park i Tyskland och är min absoluta favorit.


En helt unik bergochdalbana. Den börjar med ett stup ner i en kolsvart tunnel och direkt efter det accelererar den på första raksträckan, det kallar jag adrenalin kick. Finns på Hansa park i Tyskland.
Fluch von Novgorod
En helt unik bergochdalbana. Den börjar med ett stup ner i en kolsvart tunnel och direkt efter det accelererar den på första raksträckan, det kallar jag adrenalin kick. Finns på Hansa park i Tyskland.



Goliath är inte alls lika stor och häftig som Silver Star, men den är helt klart värld ett besök. Finns på Walabi World i Holland.

Goliath
Goliath är inte alls lika stor och häftig som Silver Star, men den är helt klart värld ett besök. Finns på Walabi World i Holland.



Det ska dock tilläggas att både Balder och Insane hamnar på min topp fem lista, men jag hade inga bilder på dessa :)

Lyric of the day:

Well I can't control the universe
Cause I'm only a man
And I've been reading the papers
But they won't tell me who I am


If you really need a new philosophy
Well there's one that makes sense
The one I profess but I say

Hey whatever
Let your beauty come alive
Let your colour fill the sky
And say whatever
Why don't you liberate your mind
Let your colour fill the sky

Westlife: Hey whatever


Kommentarer
Postat av: Emma H.

Tänka sig! Du bloggar xD

Roligt vet du ;)



Jag ska lära dig mer så du får gärna komma till mig denna helgen om du inte är upptagen <3

2010-11-23 @ 21:20:42
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nanananananana! Jag vill tillbaka! :D Älskar älskar älskar älskar! :D

2010-11-23 @ 21:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0