Början på något nytt

Numera blogg ägare
Dags att vända på bladet med stort B. Men det är med stor sorg och saknad jag nu kliver in i ett nytt kapitel i mitt liv.

 

Mitt hjärta har tidigare varit upptaget av tre kärlekar som har förgyllt mitt liv och format mig till den jag är i dag. Dessa tre har varit min mor, min mormor och min hund Jezie. I maj i år förlorade jag min mormor och i dag är det exakt två veckor sedan jag tvingades avliva min älskade hund.

Kvar står nu jag och mamma, tomheten är obeskrivlig. Jag har aldrig tidigare i mitt liv gråtit så mycket som jag gjort detta år...

 

Min mormor var inte bara min mormor, jag bodde hos henne i flera år och hon fyllde den roll som min pappa aldrig har haft. Vi delade på allt och pratade om allt, hon var min fasta punkt i livet som jag alltid visste var jag hade. Oavsett de oräkneliga gånger vi flyttade och jag hamnade i en ny klass så fanns mormor alltid på samma ställe, och det behövde jag verkligen.

 

Min hund Jezie fick jag när min barndom var som svartast, hon räddade mitt liv. Jag har nästan inga minnen från de första nio åren av mitt liv då hon inte fanns. Hon var inte bara min hund, hon var min livskamrat. Vi gjorde allt tillsammans och hon har alltid funnits bredvid min sida. Jag kunde läsa av henne som en öppen bok och för varje år som gick blev vår relation bara starkare. Hon har sovit i min säng nästan varje natt i 11 år.

 

Men nu är det dags att vända blad, min tre åriga universitetsutbildning lider mot sitt slut och jag flyttar inom kort till Uppsala för att läsa min sista termin där. Jag vill börja mitt nya liv där nere som en glad och öppen människa med leendet på läpparna, men jag kommer att få kämpa hårt för att lyckas med det. Efter dessa förluster är det svårt att le och vara glad för livet, så svårt.

 

Som tur är finns Westlife där och ger mig precis de peppande ord jag behöver höra just nu, läs och njut !

 

Lyric of the day:

How ya gonna love

How ya gonna feel

How you gonna live your life like the dream you have is real

And If you lost your way

I will keep you safe

We'll open up all the world inside

I see it come alive tonight

I will keep you safe

 

Från senaste singeln ”Safe”


Kommentarer
Postat av: Emma Kusin!

Du är nog inte den ända som känner sig ensam. Tråkigt att du ska flytta eftersom jag kommer känna mig mer än ensam nu.



Jag vet ju själv hur det känns att behöva ta bort djur så jag lider verkligen med dig. Men på ett sätt känns det bra för när det väl är våran tur kommer våra vägar att korsas den dagen :)



Jag finns alltid här så det är bara ringa :)

2010-11-20 @ 10:56:38
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: Linnea

Du har alltid mig här nere och vi brukar sällan gråta när vi är tillsammans ;) Det kanske hände men inte ofta! Vi kommer få det sjukt kul och det kommer gå gallant! Love you sötisen min! <3 Finns alltid här för dig i klet och fart! ;)

2010-11-23 @ 21:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0