Bombhot, cheesecake-shot och en ekorre



Så kan den gångna helgen i Glasgow/Edinburgh sammanfattas. När vi landade i Edinburg fick vi inte kliva av planet eftersom det var ett ”säkerhetsproblem” inne på flygplatsen. När vi väl klivit av och åkt buss fram till terminalen fick vi inte kliva av bussen för det fortfarande var ett ”säkerhetsproblem” inne på flygplatsen. När vi väl blev insläppta var hela flygplatsen utrymd och helt öde, och brandlarmet dånade i högtalarna.


Väl ute ur denna starkt tinnitusframkallande miljö, möttes vi av bombexperter, brandbilar och poliser som alla håll oss ”fångna på parkeringen” tills säkerheten hade återställts.


De visade sig senare att de hittat en väska som de trodde innehöll en bomb, men som i själva verket inte gjorde det. Så vi kunde så sakta fortsätta till Glasgow. Under denna korta färd lyckades jag få huvudet klämt mellan två säkerhetsgrindar som slog igen exakt när jag böjde mig ner för att plocka upp en biljett som linnea tappat. Väldigt roligt och väldigt ont…


Väl framme irrade vi runt som två yra höns, med karta och letade efter vårt vandrarhem. Efter att vi slagit oss till ro bland spånskivor och färgburkar drog vi ut på stan, där en extremt söt ekorre sprang fram till oss och nästan klättrade upp på Linnea.



Senare på kvällen hamnade vi på en extremt häftig cocktailbar. Där DE HADE CHEESECAKE SHOTS! Hur colt är inte det? Men de var tråkigt nog inte så speciellt goda men det är väldigt häftigt att ha provat.



Strawberry Cheesecake-shot !

Nästa dag stod shopping på schemat, och hjälp vad vi handlade. Mot våra privatekonomiers stora skräck var det faktiskt förvånande billigt i Skottland. Så vi handlade massor och vandrade runt i ett vår fint Glasgow hela dagen. Helt underbart.


På kvällen var det dags för resans stora höjdpunkt (i alla fall för mig). Westlife konsert i SECC i Glasgow. Och självklart var flaggan med, men ja, jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag köpte en svensk flagga som är 200*240 cm stor. Den tog massa plats i väskan och var hyfsat tung att släpa på…


Men eftersom arenan var ganska blygsam till storleken så blev det ju lite problem att hänga upp flagg eländet, men vi hänge i alla fall upp den och hoppades på att någon enstaka person fick syn på den.



Konserten var helt fantastisk, som de alltid är;) Scenen var otroligt häftigt utsmyckad och det var fullt drag. Dessutom gjorde de grymma tolkningar av bland annat Lady GaGa och Rihanna.  



Till sist kom så den oundvikliga hemresan, något som i vanliga fall brukar vara ganska så tråkigt. Men som i detta fall blev en ren fröjd.


Jag vet, det är inte okej att tjuvlyssna på människors privata samtal. Men på tåget hem i söndags var detta fullkomligt oundvikligt då jag ”råkade” höra mitt livs roligaste telefonsamtal. Här är några av godbitarna:


”Men mamma, du förstår vell att jag inte kan äta dinkel surdegsbröd, det är så jobbig textur på det”


”Jag klarar inte av att koka tagliatelle, det blir så trassligt i kastrullen”


”Jag försöker att inte få i mig så mycket skräp”


”Jag har en kompis som läser något livsmedels tjoffsan, och han säger att man ska äta plommon för det är så bra syre och syra i det”


”Man måste variera kosten, för jag har en kompis som bara åt pasta i två år och hon blev gluten allergiker…”


Summa summarum, en helt fantastisk helg och jag kommer definitivt att åka tillbaka till Skottland !


Lyric of the day:

Hello happiness
Tell me where you've been
I missed the sound of your voice
I missed the touch of your skin
It's no secret I'm not who I used to be
Anyone can see
You're the difference in me


Westlife: Difference In Me


Kommentarer
Postat av: Kussesin

Säger som sist: HAHAHAHAHAHAHA xD

2011-03-26 @ 15:34:34
URL: http://akrelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0